Programmvorschläge an Symbianware

Diskutiere Programmvorschläge an Symbianware im Symbian Forum Forum im Bereich Smartphone Betriebssysteme; So, hab mal ne Mail an Symbianware geschrieben. Vielleicht wird ja die eine oder andere Idee umgesetzt. Sollte mal so ein Programm oder...
H

Hogar

Mensch
Threadstarter
Modell(e)
Samsung Galaxy S20+ 5G (EE)
Netzbetreiber
O2
PC Betriebssystem
Win10
So, hab mal ne Mail an Symbianware geschrieben. Vielleicht wird ja die eine oder andere Idee umgesetzt. Sollte mal so ein Programm oder Programmänderung von Symbianware rauskommen, dann wisst ihr, wer die Idee zuerst gehabt hat ;)

Bitte nicht über mein Englisch lachen, ist halt nicht so gut...

Die Mail:

Hello and sorry, but my english isn't the best,

I have some ideas for different programs of Symbianware. Iam interested in usability, so you may use my ideas to enhance your products. Iam reading and writing in 5 of the biggest german Siemens forums. 2 of them are www.usp-forum.de and www.telefon-treff.de. Symbian and the SX1 are often discussed there. So this ideas are not exclusive from me.

For Powernotes:

This programm is not bad, but why doesn't it use the calendar server of the Sx1?
I can't use it, because I have to handle 2 reminder programms: the normal SX1 calendar and powernotes. Thats to much for everyday use.

OK, I can think of your argument:"So then use only OUR product and not anymore the original SX1 calendar!"
BUT: Your Powernotes calendar is not so comfortable as the original sx1 calendar. How about an option for horzontal-month-view like the original symbian calendar? Powernotes actually only has a vertical view. What about little reminder indicators in the month view? (comparison1.jpg) Iam talking about an OPTION, not a constant view, so let the user decide!

And there is an need for time indicators in the week view. (comparison2.jpg)
This actually powernotes can't do at all! If your'e going on to programm such time indicators, please make it possible that users can choose more than 3 colors. I think 8 colors or more are helpful.

So: Powernotes can't complete the symbian calendar, because it's to much to handle 2 reminder programms.
And: To use Powernotes as only reminder programm it is to uncomfortable and don't replace the standard calendar.

For Powerlock:

Why is it not possible to turn on or off powerlock with only ONE shortcut? This is very useful if you want to use powerlock only for a short time and not the whole day. Actually it is not possible. You have to start powerlock and then you can turn it on or off. Then you have to close it again. And THEN you have to wait at least 1 minute. I think a "Fast-Modus" is helpful. Like: Push the hotkey and powerlock is turned on, and in the same second the screen in switched to the "locked mode" (clock or claendar or gif...)

New Programm Idea:

"RedPhoneCloser"
(or related named)

In every non symbian Siemens mobile the user gets used to close a function (program) with the red-phone button. Symbian crash this rule. How about a program that is running in background and that are closing any program by pushing the red phone button instead of hiding it in the background to the taks manager. Many people are annoyed about closing manually the contacts after they have done a call and other things...

Shure you can say: "You don't have to close the contacts, so they are faster loaded next time." But do you want to explain this to hundreds of users? Let them do what they want and you can sell your programm!

If the user want to switch between different programms he can still use the task manager (holding the menu button)
If you going on to programm the "RedPhoneCloser", please let the user decide which programm shall to be closed with the "RedPhoneCloser" and which not. I think definable rules for every programm is the right thing therefor.

New Programm Idea:

"ScreenSaverKiller"
(or related named)

The SX1 has a stupid screensaver which you can only close with a 3rd party task manager. But every time you switch off and on the SX1 you have to close the screensaver again. And you have to close or kill the screensaver about 3 times before it really is closed. This is annoying.
So how about a programm that closes the standard symbian screensaver automatically on every system start?
I had read threads in forums about closing the SX1 screensaver 100 times, so i think this will be a usefull programm.

OK, now you can say: "But there is Powerlock..."
Yeah...and what about people who doesn't want to use powerlock or ANY kind of screensavers?
Or what about people who want use powerlock only temporary?

So if you going on to programm the "ScreenSaverKiller", you have to think about an option in the powerlock programm. Because the new powerlock version start automatically the standard screensaver, if you turn off powerlock. But users who have killed the standard symbian screensaver doesen't want to start it again after turning off powerlock.

So: Make a programm that I and all other bugged user never have to see the stupid symbian screensaver again. Please.

Bug in Callrecorder - all Demoversions!

Iam not the first person who notice that bug: Outgoing calls are at maximum 1 second recorded.
I have testet it many times with many configurations. (rules/dir for wav's or amr's/call groups) Also with Callrecorder as only 3rd party product on a fresh formated non-configured sx1. It seems to be there is no way.
Incoming calls are recorded and outcoming calls at maximum 1 second. (adjusted record time is unlimited)

I have tried with Firmware 15 International and Firmware 15 o2.

So I hope I can help you and some users with this mail.

Thank You and Greetings

Holger XXXXX

Na mal sehen, ob sich was ergibt.

Hogar

D

DOK

Mitglied
Den Bug mit Callrecorder hatte ich schon vor Wochen abgesetzt. Es kam auch eine nette Mail, dass man sich drum kümmert. Das wars dann aber auch. :shakehead:

DOK

N

n00b

Senior Mitglied
Den Bildschirmschoner find ich übrigens nicht wirklich schlimm .....

H

Hogar

Mensch
Threadstarter
Modell(e)
Netzbetreiber
O2
PC Betriebssystem
Win10
Deswegen red ich ja ständig von Optionen! Dich stört es nicht - OK! Andere stört es - auch OK! Menschen sind verschieden. Und mit ein paar Optionen mehr ist auch eine größere Bandbreite von Menschen zufrieden und müssen sich auch nicht ständig in Foren streiten, warum denn diese oder jene Funktion so besser oder schlechter ist. Wenn das jeder für sich einstellen kann, erstickt man jede unsinnige Diskussion schon im vorraus.

Einige User sagen dann: Man, das Handy ist so toll, weil man da alles einstellen kann - sogar den Bildschirmschoner kann ich abstellen!

Und andere User sagen: Man, das Handy ist so toll, weil man da alles einstellen kann - man kann sogar einen Bildschirmschoner aktivieren und personalisieren!

Das mit den Optionen müssen die bei Symbian unbedingt kapieren, sonst seh ich schwarz für dieses System.

Hogar

C

CopEater

Senior Mitglied
Modell(e)
Samsung Galaxy S / XDA Diamond
Netzbetreiber
@hogar:
hättest auch deutsch schreiben können. den geschäftsführer kenn ich persönlich und der wohnt auch in Deutschland :)

H

Hogar

Mensch
Threadstarter
Modell(e)
Netzbetreiber
O2
PC Betriebssystem
Win10
Wie Watt Echt?? Mit dem würd ich mich ja gerne mal unterhalten ;)

Also die Rückantwort von Symbianware kam jedenfalls auch in Englisch. Ich weiß ja nicht, ob die Programmierer auch deutsch können, hauptsache sie verstehen mein Anliegen. Laut der Rückantwort wurde meine Mail an die Programmierer weitergeleitet. Hoffentlich betrachten die meine Ideen nicht als die, eines einzelnen verwirrten Spinners. Wenn ich hier und woanders in Foren meine Ideen äußere, komme ich mir manchmal etwas dumm vor, weil die Reaktionen darauf meist etwas sagen wie: "Warum willst du DAS denn? Ich finde das so, wie es ist perfekt."

Wenn ich im realen Leben jemandem von einer Verbesserungsidee für Symbian erzähle, ist es meist das Gegenteil: "Ja mensch, DAS wär doch mal ne nützliche Funktion!"

Wenn die Programmierer eher die Forumshaltung einnehmen, ist diese Mail eh sinnlos gewesen. Ich hoffe trotzdem das Beste. :)

Hogar

G

ghostzapper

Senior Mitglied
Hi Hogar,

habe mir deine Vorschläge mal durchgelesen und finde sie eigentlich alle berechtigt bis auf den Punkt mit der roten Hörertaste. Jeder, der sich ein Symbian Smartphone kauft, sollte sich der Multitaskingfähigkeit bewusst sein und diese auch zu einem Kaufkriterium machen.

Ansonsten stimme ich aber mit dir überein.

Ghostzapper

P.S.: Anstatt (fast) ein dutzend mal 'Zurück' zu drücken schließe ich die Kontakte nach einem Anruf immer mit dem Taskmanager und wenn ich mit der Freisprechfunktin telefoniere manchmal schon während des Gesprächs :D

H

Hogar

Mensch
Threadstarter
Modell(e)
Netzbetreiber
O2
PC Betriebssystem
Win10
Danke! :)

Aber die siehst: Auch hier gilt wieder mein Argument mit dem Optionen ;)

Du magst es so, wie es ist, dann bräuchtest du das Programm nicht. Alle, die es lieber anders haben wollen, können das Programm nutzen. Und wieder muss sich niemand darüber streiten, ob es nun so oder so sinnvoll ist, weil eh jeder das macht, womit er besser klarkommt.

Hogar

Thema:

Programmvorschläge an Symbianware

Programmvorschläge an Symbianware - Ähnliche Themen

Apple Watch: Apple deaktiviert das Walkie-Talkie wegen Sicherheitslücke: Derzeit ist das Walkie-Talkie der Apple Watch ohne Funktion. Gegenüber TechCrunsh hat Apple eine Sicherheitslücke in der...
Android 8.0 / 8.1 frp bypass 30.03.2019: English manual below Hey, Ich bin neu hier und hoffe das ist der richtige Bereich. Ich habe vielleicht einen neuen Weg gefunden Frp zu umgehen...
Versandkostenfrei aus DE Original XIAOMI MI Band 3 Smart Wristband,€33.99: ♦ 0.78 Inch OLED Touch Screen: Bigger screen, fit the width of the wrist, bring pleasant feeling of wearing. Big screen display a comprehensive...
Versandkostenfrei aus DE Original XIAOMI MIJIA ROBOROCK S50,€369.99: ♦ 2 in 1 Sweep and Mop: Double cleaning: sweep first and then mop the floor ♦ Intelligent Route Planning: Laser Distance Sensor ( LDS ) allows...
****-shop Giveaway: ����Hi Guys Here’s #UMIGIDI #UMI #Z2 #GIVEAWAY. Rules: 1:Please leave your opinion on umidigi umi one/umidigi umi one Pro/umidigi umi Z2/umidigi...

Sucheingaben

symbianware

Oben