[ROM]GSIII revolution ROM by SconcauTeam (OTA - UpdateMe)

Diskutiere [ROM]GSIII revolution ROM by SconcauTeam (OTA - UpdateMe) im Samsung Galaxy S3 Custom Rom / Mod Forum im Bereich Samsung Galaxy S3 Forum; Original XDA Thread: [ROM]GSIII revolution ROM by SconcauTeam (OTA - UpdateMe) - xda-developers Changelog: Download direkt über den XDA Thread...
Robbie

Robbie

Co-Admin
Threadstarter
Standort
NRW
Modell(e)
Diverse
Netzbetreiber
O2/D1/D2
Firmware
Stock und CFW´s, ständig neue
PC Betriebssystem
MS Win 7, 8.1 und 10 / Ubuntu 11.x
Original XDA Thread: [ROM]GSIII revolution ROM by SconcauTeam (OTA - UpdateMe) - xda-developers

Changelog:

08/07/2012

XBLFB

• No Wipe
  • Based entirely on the first official update for GS3 XBLFB
  • Modem LFB
  • Kernel stock
  • MULTICSC
  • RECOVERY CF v1.5)
  • battery 1%
  • Status Bar expanded with 15 toggle ( Thanks to Lidroid and Wanam)
  • Camera mod v1.4 1080p/21Mbip (thank hyperX-)
  • DSP Audio Manager
  • Lux free ( per una ottimizzazione della gestione luminosità automatica)
  • Rom ToolBox
  • Applicazione SconcauteamMod ( contiene i principali collegamenti alle app incluse nella ROM )

23/06/2012

XALF6

• No Wipe
  • Based entirely on the first official update for GS3 XALF6
  • Modem (the one on your rom)
  • Kernel stock
  • MULTICSC
  • RECOVERY TOUCH ( Thanks to Koush and mskip)
  • battery 1%
  • MMS hack
    • Disabled autoconversion sms a mms
    • Disabled controls can be inserted simultaneously contact number
  • Status Bar expanded with 15 toggle ( Thanks to Lidroid and Wanam)
  • DSP Audio Manager
  • Lux free ( per una ottimizzazione della gestione luminosità automatica)
  • Rom ToolBox
  • Applicazione SconcauteamMod ( contiene i principali collegamenti alle app incluse nella ROM )

18/06/2012

XALF2

• No Wipe
  • Based entirely on the first official update for GS3 XALF2
  • Modem (the one on your rom)
  • Siyah kernel 0.94b
  • battery 1%
  • MMS hack
    • Disabled autoconversion sms a mms
    • Disabled controls can be inserted simultaneously contact number
    • increased size sms da 300KB a 1 MB
  • Camera mod 1080p/21Mbip (thank hyperX-)

• during video now you can take photos by pressing the capacitive "menu" button"
    • Start Video-recording with Vol.UP (or virtual key) and Pause Video recording with Vol. Down AND RESUME video with vol. UP again !!! Finally STOP recording by pressing the virtual key !
    • refocus + focus-LOCK press "menu"
    • Volume Up: refocus + Shot Photo
    • Volume down - DIRECT shot without refocusing ! You can shoot instandly so many photos as you want by pressing the key very fast (3-4 pics/sec.)
    • Complete SILENCE camera except "volume DOWN" fast - mode
    • Battery mod / start Camera below 15 %
    • Start camera while on CALL
    • "VOLUME DOWN/UP" to shot a photo
    • 192 kbit @ 48khz for all resolutions
    • 1080p superfine: 30 Mbit / fine: 24 Mbit / normal = 19 Mbit
    • 720p superfine: 19 Mbit / fine: 15 Mbit / normal: 10 Mbit

• PHONE MOD
    • Call rec qualified ( record in sdcard\sound) ( Thanks to Wanam)
    • not increasing ringtones
    • Removed end call delay
  • Extended restart Menù
  • Scrolling background
  • UpdateMe ( OTA per ricevere aggiornamenti in tempo reale)
Download direkt über den XDA Thread.

Installation kann nur über Geräte erfolgen, die das CWM Recovery Menü installiert haben (also auch Root), da die Installation auch über das CWM Menü erfolgt.

Da es immer sinnvoll ist, einen Full Wipe im CWM Menü durchzuführen, bevor man ein neues ROM installiert, bitte an ein Backup denken.

Thema:

[ROM]GSIII revolution ROM by SconcauTeam (OTA - UpdateMe)

Sucheingaben

android revolution hd galaxy s3 anleitung

,

gs iii revoluzion

,

OTA UpdateMe

,
gs3 revolutionary rom
, gsIII rom, Gs3 revolution hd, lidroid 15 toggles mod, android revolution hd s3 anleitung, samsung galaxy s2 roms NOWIPE, gs 3 revolution rom, galaxy s3 xblfb, ota mod take for sony Tablets, sony GSIII, Android Revolution HD v2.11, ota galaxy nexus fehler cfw, Samsung galaxy s3 custom Rom mms mod

[ROM]GSIII revolution ROM by SconcauTeam (OTA - UpdateMe) - Ähnliche Themen

• Stock Rom flashen bei defektem USB Port

Stock Rom flashen bei defektem USB Port: Hallo, ich möchte gerne auf die Stockrom zurück flashen. Jedoch ist der USB Port hinnüber, aufladen geht nur noch über Qi und die PC Verbindung...
  • Lineage OS oder ähnliche Rom fürs Galaxy S10

Lineage OS oder ähnliche Rom fürs Galaxy S10: Hi, habe mir jetzt auch mal ein Galaxy S10 (G973F) zugelegt. Da ich bei meinen letzten Smartphones schon Lineage OS eingesetzt hatte und auch...
  • Samsung Galaxy A5 2017 Stock Rom flashen

Samsung Galaxy A5 2017 Stock Rom flashen: Ich habe die hier runder geladen, A520FXXUBCSG1 - Open Germany - Android Oreo 8.0.0 - mehrteilig.Ich bin jetzt ziemlich verunsichert! Habe bisher...
  • Samsung S3 Mini GT-I8200 - Custom Rom

Samsung S3 Mini GT-I8200 - Custom Rom: Hallo liebes Forum, ich besitze ein "Samsung Galaxy S3 Mini GT-I8200". Aktuell läuft Android 4.2.2. darauf. Viele neuere Apps lassen sich leider...
  • Huawei P30 Pro Firmware Stock ROM herunterladen

Huawei P30 Pro Firmware Stock ROM herunterladen: Hallo an Alle! Ich bin auf der Suche nach einem Stock ROM für das Huawei P30 Pro. Gibt es da einen offiziellen DL von Huawei den mir Google...